تهویه مطبوع

تهویه مطبوع یعنی انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل مورد نظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد و به حد مطلوب برسانیم. تهویه مطبوع باعث می‌شود شرایط هوا طبق روش خاصی به صورت اتوماتیک ثابت بماند یا تغییر کند.

تهویه مطبوع به سیستمی گفته می‌شود که بتواند سه فاکتور، رطوبت ، دما و سرعت جریان هوا را کنترل کند. به صورت کلی تمام سیستم‌های تهویه مطبوع بر یک اصل استوارند که گرما و سرما را به محل مورد نظر منتقل می‌کنند. تهویه مطبوع از طرق مختلف این شرایط را در محیط‌های مسکونی، صنعتی، تجاری، پزشکی، اداری و بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی برای انسان فراهم می‌کند که عبارتند از:

  1. کنترل دمای محیط بوسیله سرمایش و گرمایش دهی
  2. کنترل رطوبت بوسیله خشک کردن ورطوبت دهی
  3. کنترل سرعت وزش هوا و تصفیهٔ هوا
  4. بوجود آوردن هوای پاک و سالم
  5. ضد عفونی و ایزوله کردن هوا در محیط‌های پزشکی و بیمارستان‌ها.
تهویه مطبوع

همچنین این تهویه نقش مهمی در آسمان خراش‌های بزرگ و محیط‌های دریایی مانند اکواریوم‌ها که ایمنی و سلامت محیطیشان وابسته به تغییرات دما و رطوبت است ایفا می‌کند.

دستگاه تصفیه هوا جهت ایجاد تهویه مطبوع ، به هر نوع وسیله تمیز کننده هوا گفته می شود که با استفاده از چندین فیلتر تصفیه هوا می تواند آلرژن ها و مواد آلوده کننده هوا را حذف نماید. با توجه به تکنولوژی بکار رفته در دستگاه تصفیه هوا می توان آنها را به گروه های مختلفی تصفیه نمود. همچنین انواع دستگاه تصفیه هوا برای متراژهای مختلفی از منزل و محل کار ساخته شده اند.

شرکت آریا مها راشا در زمینه‌های مشاوره، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های تهویه محیط های عمومی، صنعتی و بیمارستانی و با هدف ارائه خدماتی بالاتر از معیارهای استاندارد رایج فعالیت می‌کند. مهمترین هدف ما کسب رضایت کامل مشتری و فراهم آوردن آسایش و راحتی در منازل و محل کارشان می‌باشد . برای آشنایی و سفارش محصولات ما میتوانید به بخش پروژه های ما و محصولات ما مراجعه کنید …