تهویه آشپزخانه

تهویه آشپزخانه
تهویه آشپزخانه

با ما همراه بشید تا با طراحی سیستم تهویه آشپزخانه بیشتر آشنا شوید…

در محیط های آشپزخانه های حرفه ای یا آشپزخانه های صنعتی  علاوه بر دود و چربی بخار شده ، شما با حرارت ناشی از سوختن مواد سوختی یا مصرف انرژی حرارتی برق  و مقدار زیادی بخار آب و رطوبت مواجه هستید که بایستی به شکل مناسب و موثر از محیط تخلیه شود . بعضی از این مواد و در دراز مدت می توانند روی سلامت افراد نیز اثر منفی بگذارند.

بخش مهم از این سیستم تخلیه دود و گاز ها و بخارت و…..  هود می باشد. هیچ قطعه ای از تجهیزات  مربوط به تخلیه  هوا در آشپزخانه های صنعتی وخدمات غذا وجود ندارد که  به اندازه هود به علت انواع سبک ها و آرایش  و ترکیبات متنوع موجب بیشتر ین بحث شود.

سبک و ویژگی های ساخت و ساز هود تخلیه ( اگزوز هود) بر میزان تخلیه در  طراحی تاثیر می گذارد. ظرفیت یک اگزوز هود به طور معمول بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) اندازه گیری می شود.

هود سایبانی دیواریWall-mounted canopy، هود سایبان تک یا دو تایی مجزا ، و هود مجاورتی(که شامل ، گذر دهنده passover،ابرویی) همه دارای محدوده جذب متفاوت نصب شده در ارتفاع های مختلف نسبت به تجهیزات پخت و پز هستند.

به طور کلی، برای مقابله با دود  حرارتی یکسان ، یک هود سایبانی مجزا  نیاز به تخلیه بیشتری از یک هود سایبانی دیواری دارد و یک هود سایبان دیواری نیاز به تخلیه  نصب شده است تخلیه  بیشتر از  یک هود پشت سر هم دارد. این عملکرد یک هود سایبانی دو دو تکه  بسیار  مشابه  عملکرد دو هود دیوار ی پشت به پشت است، هر چند عدم وجود یک مانع فیزیکی (دیواره بین دو بخش هود پیکربندی را برای طراحی جذاب تر می کند.

شرکت آریا مها راشا در زمینه‌های مشاوره، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های تهویه آشپزخانه و محیط های عمومی، صنعتی و بیمارستانی و با هدف ارائه خدماتی بالاتر از معیارهای استاندارد رایج فعالیت می‌کند. مهمترین هدف ما کسب رضایت کامل مشتری و فراهم آوردن آسایش و راحتی در منازل و محل کارشان می‌باشد.